مداد رنگی
مداد رنگی

مداد رنگی

جایگاه یابی

جایگاه یابی

مهمترین وظیفه تبلیغات، "جایگاه‌یابی" است. در حقیقت، تبلیغات میخواهد گوشه‌ای از ذهن یک مصرف کننده یا گروهی از مصرف کنندگان را اشغال کند؛ چون مصرف کنندگان در دنیای امروز، با انبوهی از اطلاعات رو به رو هستند و برای سهولت، آنها را در ذهنشان به دسته‌های کوچکتری تقسیم میکنند.

مثال و نمونه همیشه بهتر مطلب رو بیان می کند: کودکی  سه ساله وارد سوپرمارکت میشود. توی مغازه دختر کوچولو گفت من پفک هرگز می خوام. پدر کودک پرسید پفک هرگز چیه؟ کوچولو دوباره گفت من پفک هرگز می خوام. پدر با گیجی گفت پفک هرگز نداریم که! چی توز می خوای؟ اشی مشی چطور؟ دختر کوچولو که انگار سوزنش گیر کرده بود پاشو زمین می زد و فقط می گفت پفک هرگز می خوام. پدر داشت کم کم کلافه می شد که آقای فروشنده مثل فرشته نجات به داد پدر رسید و گفت من می دونم چی می خواد. بعد یه پفک داد دست کوچولو اونم با خوشحالی ساکت شد. اونجا بود که ما فهمیدیم بدون چاکلز هرگز. از بین تمام تبلیغات تلویزیونی این شعار تو ذهن یه کوچولوی سه ساله و البته آقای فروشنده ماندگار شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.