مداد رنگی
مداد رنگی

مداد رنگی

قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور

قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور

Maghalat

اطلاع‌ رسانی‌ و شفاف‌ سازی‌ حیطه‌ عملکرد سازمان‌ها و مؤسسات‌، پیش‌ نیاز هر حرکت‌ بنیادی‌ و اصولی‌ است‌. بنابراین‌ فعالیت‌ در هر زمینه‌ای‌ پس‌ از آموختن‌ شیوه‌ و فنون‌ عملی‌ و اجرایی‌ آن‌، نیازمند آگاهی‌ داشتن‌ و فهیم‌ بودن‌ نسبت‌ به‌ قوانین‌ و مقررات‌ جامعه‌ و قلمرویی‌ است‌ که‌ قرار است‌ طرح‌ها و اندیشه‌ها در آن‌ جامعه‌ به‌ منصه‌ ظهور برسد. از آنجا که‌ تبلیغات‌ یکی‌ از عرصه‌هایی‌ است‌ که‌ فکر و اندیشه‌ای‌ در آن‌ به‌ مرحله‌ اجرا در می‌آید، در نتیجه‌ قبل‌ از هر اقدامی‌، آشنایی‌ با قوانین‌ و مقررات‌ تبلیغاتی‌ و احاطه‌ بر آن‌ ضروری‌ است‌. این‌ امر حداقل‌ از دو جنبه‌ قابل‌ اهمیت‌ فراوان‌ است‌: اول‌ اینکه‌ موجب‌ حفظ‌ حرمت‌ها و مرزهای‌ قانونی‌ و اخلاقی‌ جامعه‌ می‌شود و دوم‌ اینکه‌ مانع‌ از ایجاد خسارت‌ به‌ اندیشه‌ ورزان‌، طراحان‌، مجریان‌ و افراد جامعه‌ می‌گردد. بر این‌ اساس‌ دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به‌ منظور تنویر افکار عمومی‌ و سهولت‌ در دسترسی‌ به‌ ضوابط‌ و مقررات‌ مربوطه‌ توسط‌ دست‌اندرکاران‌ این‌ حرفه‌، سفارش‌ دهندگان‌ آگهی‌ و انتشار دهندگان‌ آن‌، تلاش‌ کرده‌ است‌ قوانین‌ و مقررات‌ موجود در کشور را با عنوان‌ کتابچة‌ قوانین‌ و مقررات‌ تبلیغاتی‌ کشور گردآوری‌ و تقدیم‌ کند.
نقل از مقدمه کتاب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور

فهرست کتاب چنین است :

فصل‌ ۱:
بخشهایی از قانون اساسی در ارتباط با وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر قوانین و مقررات پیرامون تبلیغات
- اصولی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درارتباط با وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- بخشهایی از قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی
- ماده ۱۹ قانون مطبوعات

فصل‌ ۲:
دستورالعمل‌های مصوب کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور
- دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری (محیطی) و مواد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی
- دستورالعمل ایجاد شعبه و نمایندگی برای کانونهای تبلیغاتی


ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.